II. KŇIHA: NESMISLÚ
1.4. kapitola: RACIONALIZOWANÁ WJEDA
Nexápu proč je dnešňí wjedeckí pohled tak odosobňení od lidské přirozenosťi.. tak suxopární. Wzďeláňí a wzďeláwáňí přeci musí studenti bawit, lákat, prowokowat. Říkáte že lidské emoce jsou zawáďející a rozum zkreslující. Možná je od wjeci tento zcela dokonale pojmenowaní swjet. Např. ..penis, wagína.. Co mi to má říci? Proč to neňí dewiátor a subinka.. miláček a milenka.. dráček a čičinka?? Buď podle wzďelanců penis (šourek) a wagína (poxwa) ..nebo řečí lůzi čůrák a píča. Promiňte ale asi tam mám číču.. a ti doufám taktéž.. ledaže bi tikadílko.
Ať je součastná (moderňí) wjeda přesná jakkkoli - přesto zde stojí za zmínku, že např. we fizice se použíwají weličini a k ňim se řaďí jakési znački.. Např.: Elektrickí odpor je 10 ohmú.. nexápu.. Snad hodnota určitého el. odporu je 1*10, ne??! Je hezké připomínat ti nejwjetší z průkopňíků wjedi.. např. síla je 100 Newtonů - ale já mám zato, že ona síla má sílu 10*10. Ano, a popsal ji nejlépe a wjedecki nejprwňeji Isaac Newton.
Posledňí příklad: ňeco je dlouhé 1000 ..metrů. Ale možná má ňeco welikost 10*102 ..neboli 1 kilo.
Jen obťížňe bi se zawedené pořádki mňeňili - je potřeba, abixom se mi sami, mi wijímečňí ..co do ušlexťilosťi.. dokázali wimaňit a swé (žiwé) emoce i (aktiwňí) rozum oswoboďit. Prosazowat je wšak neňí nutné. A rowňež, w případu odcizowáňí wjedi se přírozennému, má owšem wjedec možnost si wipomoci mistikou a nesmislnost zkalibrowat.
[ZP5!]